Facebook-pagina in Thailand lanceert campagne over klachten over ernstig haarverlies door Covid19 vaccinaties

THAILAND:- Een populaire Facebook-pagina plaatste eerder deze week  berichten over mensen die naar verluidt ernstige haaruitval leden na het ontvangen van een Covid19 vaccinatie en riep de regering op om verantwoordelijkheid te nemen.

De oproep werd aangewakkerd toen een bericht van een 19-jarige over hem die veel haar verloor nadat hij twee Sinovac-shots had gekregen, halverwege vorige week viraal ging.

LEES OOK > 19 jarige jongen verliest zijn haar na een covid vaccinatie 

Maandag onthulde de Facebook-pagina “Yark Dung Diew Jud Hai (I can make you famous), Return Part 1” vier soortgelijke gevallen in hun posting.

Het eerste geval had de eerste prik met AstraZeneca gekregen, maar weigerde de tweede prik na ernstig haarverlies.  Twee begonnen hun haar te verliezen nadat ze de tweede dosis Sinopharm-vaccin hadden gekregen, en het vierde geval was een verpleegster die een Pfizer-booster had gekregen.

De pagina zei dat veel mensen last hadden van dergelijke bijwerkingen en dat de overheid dit probleem zou moeten erkennen en behandeling of op zijn minst enig advies zou moeten bieden in plaats van mensen zelf oplossingen te laten zoeken.

Wees vriendelijk en reageer beleefd op het artikel wat Olleke Bolleke voor u in de Thaise media gelezen heeft, wij moedigen toevoeging van uw reactie op deze content aan, maar kijken wel naar taalgebruik. Mocht u een foutje menen te zien of heeft u een tip!, mail uw nieuwsbeer even, hij zal u dankbaar zijn.

Informatie en bron
Illustraties: Facebook 
Content: Olleke Bolleke in Thailand
Bron: Facebook 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Leave the field below empty!