Radeloze Mookata streetfood verkoper steekt zichzelf in Pattaya in brand

~NIEUWSFLITS~

PATTAYA:- Een Thaise streetfood-verkoper van gegrild vlees raakte gisteravond e ernstig gewond nadat hij zichzelf vanavond in brand had gestoken, omdat naar verluidt omdat hij van streek was over de Covid19-beperkingen die zijn klantenbestand zodanig deed teruglopen, dat hij het zout in de pap niet meer verdiende.

De Sawan Booriboon vrijwilligers werden gisteren aan het begin van de avond op de hoogte gebracht van het incident dat zich in soi 75 van de Sukhumvit road in Pattaya voltrok.

 De vrijwilligers en “Snelle Jelle” onze razende reporter kwamen ter plaatse om een 57-jarige gewonde man te vinden die met een rijdend BBQ (Mookata in het Thais) streetfood karretje in Pattaya tracht zijn geld te verdienen. De arme man had ernstige verwondingen opgelopen als gevolg van een poging tot zelfmoord. 

De gewonde man vertelde tegen de eerstehulp cerleners in een emotionele toestand: “Ik heb geen geld om mijn schulden aan geldwoekeraars te betalen waarvan ik geld moest lenen om mijn gezin en bedrijf te onderhouden.  Ik heb geen klanten, Covid-19 heeft iedereen ervan weerhouden naar Pattaya te komen.”

De gewonde werd onmiddellijk met spoed naar een plaatselijk ziekenhuis gebracht voor medische en psychiatrische hulp.

Familieleden van de verkoper van de voedselkar die ter plaatse kwamen, die vroegen om niet genoemd te worden, vertelden tegen “Snelle Jelle”  dat de gewonde man al enige tijd in een emotionele toestand verkeerde vanwege gebrek aan inkomen en zichzelf opzettelijk in brand stak.  De man had naar verluidt tien dagen op rij geen klanten voor zijn barbecuebedrijf en wijt het gebrek aan verkeer aan Covid-19-gerelateerde beperkingen en maatregelen die in wezen het binnenlands en internationaal toerisme naar Pattaya hadden gestopt, wat eerder een belangrijke bron van zijn inkomsten was.  

Getuigen van het incident in de buurt vertelden dat ze verbrand vlees roken voordat ze de man in brand zagen.  Ze hielpen de vlammen te doven en de man te kalmeren voordat de eerste hulpverleners ter plaatse kwamen.  De man liep volgens de hulpverleners ernstige brandwonden op als gevolg van het incident.

Wij moedigen toevoeging van uw reactie op deze content aan, maar kijken wel naar taalgebruik. Mocht u een foutje menen te zien of heeft u een tip!, mail uw nieuwsbeer even, hij zal u dankbaar zijn.

Informatie en bron
Illustraties: The Pattaya News

Content: Olleke Bolleke in Oost Thailand 
Bron: The Pattaya News

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Leave the field below empty!