Student in Thailand sterft na tweede vaccinatie tegen Covid19 virus

HAT YAI:- Een studente van het Phang Nga Community College die bloedstolsels kreeg nadat ze haar tweede Covid19 vaccinatie had gekregen, is overleden aan een hemorragische beroerte na een hersenoperatie.  

De Bangkok Post meldde dat het overlijden van de student, de 20-jarige Ketsiree Kongkaew, waarvan maandagochtend in het Songklanagarind-ziekenhuis in Hat Yai haar linkerbeen geamputeerd moest worden.

Nadat ze voor het eerst het Sinovac-vaccin had gekregen, zou Ketsiree een verstopping van een slagader van een ledemaat hebben gehad nadat ze het AstraZeneca-vaccin als haar tweede injectie had gekregen.  Ze klaagde over koorts en pijn op de borst ongeveer drie dagen nadat ze de injectie had gekregen, aanvankelijk werd ze door een arts in het Phangnga-ziekenhuis gediagnosticeerd met een blaasontsteking.

Nadat ze hevige pijn in haar linkerbeen had gehad, werd ze vervolgens doorverwezen naar het Surat Thani-ziekenhuis, met een röntgenfoto die bloedstolsels aan het licht bracht die dringend geopereerd moesten worden.  Omdat haar toestand steeds verslechterde, werd ze eerst overgebracht naar het Krabi-ziekenhuis en vervolgens naar het Songklanagarind-ziekenhuis, waar werd besloten haar been te amputeren.

Het Songklanagarind-ziekenhuis had toestemming gekregen van haar familieleden om een ​​operatie uit te voeren, waarbij een arts had geadviseerd dat ze een hersenbloeding had gehad.  

Khun Ketsiree – die na de operatie bewusteloos bleef en afhankelijk was van een beademingsapparaat – moest na een beroerte dood verklaard  worden. Volgens het rapport zeiden artsen dat de bloeding een bijwerking was van medicijnen die werden gebruikt om bloedstolsels te behandelen.

De Bangkok Post heeft gemeld dat het National Health Security Office de familie van Ketsiree 400.000 baht aan financiële hulp heeft verstrekt.

De Wereldgezondheidsorganisatie merkt via haar website op dat het risico op bloedstolsels veel hoger is van Covid19 zelf dan van het AstraZeneca-vaccin.  Met het vaccin adviseert de WHO dat vanaf 15 juli 2021 uit gegevens blijkt dat deze symptomen optreden bij ongeveer vier tot zes op de miljoen gevaccineerde mensen (variërend op basis van leeftijd, geslacht en geografische locatie).

Wees vriendelijk en reageer beleefd op het artikel wat Olleke Bolleke voor u in de media gelezen heeft, wij moedigen toevoeging van uw reactie op deze content aan, maar kijken wel naar taalgebruik. Mocht u een foutje menen te zien of heeft u een tip!, mail uw nieuwsbeer even, hij zal u dankbaar zijn.

Informatie en bron
Illustraties: Matichon
Content: Olleke Bolleke in Zuid Thailand
Bron: Matichon.co.th

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Leave the field below empty!